2010. december 14., kedd

Erdei gyümölcs krém

Mostanában elég sokan válasszák ezt a krémet a tortákhoz , mert nem túl édes, könnyü,finom joghurtos krém.
Hozzávalók  a krémhez:
-5 dl erdeigyümölcsös vagy epres joghurt
-25-30 dkg porcukor(ki mennyire édesen szereti)
-30 dkg fagyasztott erdeigyümölcs
-2 tasak zselatin
-4 dl tejszín(Hullálát használok)
A gyümölcsöket egy szűrőbe tesszük és hagyjuk  kiolvadni.A joghurtot összekeverjük a porcukorral és a kiolvadott gyümölcsel.A gyümölcs miután kiolvadott enged egy kicsi levet  abba áztatjuk a zselatint(ha kevés felpótoljuk vizzel hogy kb 1 dl legyen , és egy kicsit megcukrozzuk mert elég savanyu) . Felmelegítsük a zselatint(nem fözzük) , hozzákeverjük a gyümölcsös joghurthoz és ezt az egészet hozzáöntjük a tejszín kemény habjához és lazán összeforgatjuk.Betöltjük vele a piskótát és hűtőbe tesszük min. 3-4 órát




Crema de fructe de padure

Destul de des pregatesc crema asta ,pentru ca nu este  o crema foarte dulce ,e mai acrisoara.
Ingrediente:
-500 ml iaurt de capsuni sau fructe de padure
-250-300 gr zahar pudra(depinde cat de dulce va place)
-300 gr fructe de padure congelate
-2 gelatina
-400 ml frisca(Hullala folosesc)
Punem fructele intr-o sita si lasam sa decongeleze.Amestecam iaurtul cu zaharul pudra si cu fructele decongelate.In zeama ramasa punem la inmuiat gelatina(daca nu este suficient mai punem  apa sa fie in total 100ml de lichid si indulcim cu 2linguri de zahar ca e acrisor).Incalzim (nu fierbem) gelatina, amestecam cu iaurtul si toata compozitia asta turnam peste frisca batuta si amestecam usor . Umplem piscotul cu crema si punem la frigider min. 3-4 ore.Daca vi-se pare ca e prea acrisor se mai poate pune zahar pudra si la urma.

27 megjegyzés:

  1. Si eu fac crema asta tot asa dar nu pun zahar deloc in ea. E destul de acrisoara dar cine cere asa ceva prefera sa manance crema acrisoara. (mie una nu imi plac fructele de padure:))
    Pupici

    VálaszTörlés
  2. Nem Marosvásárhelyen, hanem Budapesten lakom, de szívesen megkóstolnám a tortáidat, nagyon guszták.

    VálaszTörlés
  3. En nagyon szeretem az erdeigyumolcsoskremeket. Eleg sokszor hasznaltam is, foleg afonyat de a szedret is. (Az Auchanba vettem oriasi szedret, igaz nem egeszen szeder izu :) )

    VálaszTörlés
  4. Cakeni hasonló ízesítésű tortánk lesz a karácsonyi tortánk,csak én valami vaníliásra gondoltam a joghurt helyet,de lehet hogy ilyen lesz

    VálaszTörlés
  5. Ai dreptate Bianca,mie si cu zahar pare mai acrisoara decat celelalte.

    VálaszTörlés
  6. Hobbychef szivesen megvendégelném egy szelet tortával de az a 800 km nem kevés:)

    VálaszTörlés
  7. Cristina én is Auchanban vettem a vegyes gyümölcsöt , elég jó ,csak nagyon savanyo:)

    VálaszTörlés
  8. Ditta , nekem is van még egy ötletem hogy a joghurtot cseréljem le turóra . Ha van valami jó ötleted vaniliával engem is érdekel!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól hangzik ez a krém. Amit kérdeznék, hogy ez mekkora torta töltésére és külső lekenésére elég? 26cm formába elég magas lesz?
    A fondant borítást hogy viseli, kipróbáltad már úgy?

    VálaszTörlés
  10. Juci , ez a torta ami a recept alatt van ezzel az adag krémmel van betőltve. Egy 26 cm tortának is jó az adag de magassabb lessz mint a torta a képen. Mivel hogy erdeigyümölcs darabok vannak benne nem kentem vele kivűl a tortát hanem kemény tejszinhabbal ,és azt vontam be cukor pasztával.
    Ezt a tortát megtalálod bevonva az ajándék torták között az utolsó amit felraktam:)

    VálaszTörlés
  11. Ha ezt a krémet töltöm a tortába, akkor elbírja a marcipános borítást szerinted?

    VálaszTörlés
  12. Eszter ,szerintem elbírja ,mert a zselatin jól összeköti a krémet, de megmondom öszintén soha nem burkoltam marcipánnal,fondantot használok,errefelé nem nagyon szeretik a marcipánt:)

    VálaszTörlés
  13. Még 1 kérdésem lenne. A 2 tasak zselatin=2x25 gramm (a nagy tasakos)? Az nem sok?

    VálaszTörlés
  14. Eszter én a Dr Otkeres zselatint használom az csak 10 gr-os.Ha a 25gr-at használsz abból elég egy is :)

    VálaszTörlés
  15. Végül 1,5 olyan nagy zselatint tettem bele. Nem volt sok, de máskor majd kevesebbel is megpróbálom.
    Köszönöm a receptet, NAGYON finom!!!

    VálaszTörlés
  16. A kemény tejszínhab nem oldja fel a cukorpasztát?
    Nekem egyszer 'elfolyt fondant-m,mert tejszínes krémmel érintkezett.

    VálaszTörlés
  17. szazala,minden tortám tejszínnel vonok be ,nem vajkrémmel,de méd soha nem volt problémám.Ez függ hogy milyen fondant használsz,az én receptemet megtalálod a cukor paszta bejegyzésnél,és Hullala vagy Meggle növényi tejszánt használok.
    A virágoknak szoktam venni készen cukorpasztát direkt virágoknak ,egy tortás üzletböl,az a paszta viszont elolvad ,abbol a fondantból készült virágokat ,csak burkolt tortára tehetem,mert egy tejszínhabos tortán elolvadna az egész.
    Udv. Cakeni:)

    VálaszTörlés
  18. Izgatta a fantáziámat,ezért készítettem egy 'próbatortát',mivel volt maradék fondant-m.(szintén saját készítésű).A jövő hétre egy joghurtos tortát kértek tőlem,ezért vittem ezt a krémedet is.Eszméletlen finom!A fondant is sokkal puhább,finomabb,mint vajkrémen.Visszagondolván az elfolyt fondant-ra,valóban az még az elsők között volt,és azt a lányom hozta Londonból,hogy kipróbálhassak egy 'gyárit' is.(nem jött be)
    Most nem igazán törődtem a kinézettel,mivel másra voltam kíváncsi,és magunknak sütöttem csak úgy,de azt azért szeretném megkérdezni,hogy vékonyan kened a cukormáz alá és mielőtt azt ráteríted,hagyod száradni a tejszínt?
    Köszönöm a válaszod!
    Más:ma már nem volt felnőtt tartalom a blogod mellett:)!

    VálaszTörlés
  19. Szia szazala:)
    A tortát mindig annyira vastagon vonom be tejszínhabbal,amennyire szükségesnek látom hogy szép sima legyen mielött bevonnám fondantal. Ha szép sima a torta felülete vékonyan ,ha faragott torta ,vagy egyenletlen a felülete vastagabban,és nem hagyon száradni ,ahogy bekentem röktön be is vonom fondantal.
    Soha nem próbáltam vajkrémmel bevonni a tortáimat,mert egy torta krémemhez se használok se vajat,se margarint ,s akkor úgy gondoltam hogy kivül se legyen vajaskrém ezért próbáltam tejszínnel bevonni a tortákat és bevált:)

    VálaszTörlés
  20. Jól hangzik ez a recept, ki is fogom próbálni!!!!
    Ha ráérek, már hétvégén... :-))
    Köszi érte!

    VálaszTörlés
  21. Ja, és szerinted túrós krémmel kombinálva jó lehet? Úgy értem, hogy piskóta 3 lapba vágva és krémek felváltva: egy gyümis, egy túrós, egy gyümis...

    VálaszTörlés
  22. Kedves Bogyó,szerintem túrós krémmel felváltva mégfinomabb,úgy hogy nyugodtan merem ajánlani:)

    VálaszTörlés
  23. Hú, ez a krém tényleg nagyon jó! Hűtött állapotában még nem kóstoltam, csak frissen elkészítve, de nagyon finom így is!
    Viszont hatalmas mennyiség, egy hadseregnek is elég lenne! :-D
    Vagy csak az én kisebb méretű tortámhoz tűnik soknak... :-))

    VálaszTörlés
  24. Habtejszín vagy Főzőtejszín?

    VálaszTörlés
  25. Lehet bugyuta kérdésem van, bocsi! :) de a zselatin és a zselatin fix ugyanaz? Mert én csak az utóbbit találtam (zselatin fix, 20 g-os) abból kell 2 csomag?

    VálaszTörlés
  26. Köszönöm szépen ezt a finom krém receptet, már sokadjára elkészítettem, nagy siker a családban. Most egy kicsit (nagyon) átvariáltam és meglepően jó lett az új verzió is. Meggybefőttet fogtam, de csak 20 dkg-t. Meggyjoghurttal és csak 17 dkg porcukorral (nem annyira szeretjük az édeset). Viszont jó 30 gramm zselatint használtam a meggybefőtt levével felmelegítve. Egy nagyon könnyű, meggyes de nem túl savanykás krémet kaptam. Nagy befutó itthon, gondoltam megosztom :)

    VálaszTörlés
  27. Szia!Szeretném megkérdezni, hogy zselatint melyik fajtát használjátok?Köszi!

    VálaszTörlés